Projektowanie stron internetowych – trendy na 2016 rok

Nowoczesna witryna internetowa

Internet ciągle ewoluuje, a w raz z nim wygląd stron internetowych. Webdesign miał swoje gorsze i lepsze okresy. O niektórych lepiej nie wspominać… Jednak ostatni okres to dobra zmiana. Zrezygnowanie z przesycenia efektami i wodotryskami, odejście od skomplikowanych gradientów i cieni. Projektanci stron skupili się na estetyce, funkcjonalności i zaczęli doceniać minimalizm. Teraz treść strony WWW jest najważniejsza. Strony internetowe w 2016 roku mają być przede wszystkim funkcjonalne, przyjazne urządzeniom mobilnym i minimalistyczne. Jakie jeszcze trendy będą obowiązywały w przyszłym roku?

One Page Design

Wykształcił się pewien standard responsywnej strony internetowej. W pewnym sensie szablon. Ideą One Page Design jest pokazanie treści na jednej stronie przewijanej w pionie, co doskonale sprawdza się na urządzeniach mobilnych, gdzie klikanie i cofanie między zakładkami jest mniej komfortowe niż scrollowanie. Taki sposób na przedstawienie oferty dotyczy przede wszystkim mniej skomplikowanych stron, takich jak wizytówka firmy czy portfolio artysty.

Hamburger Menu

Poza przewijaniem One Page Design charakteryzuje też Hamburger Menu, które jest rozwijane w razie potrzeby i nie zajmuje miejsca na ekranach smartfonów. Jeśli ktoś nie wie jak wygląda Hamburger Menu to można je zobaczyć w prawym górnym rogu poniższego zdjęcia. Zdjęcie pochodzi ze strony weaintplastic.com , która jest idealnym przykładem One Page Design.

one page design

Hero Image

Pierwszym elementem, który zobaczysz odwiedzając stronę internetową, która jest trendy, będzie Hero image. Must have dobrej, nowoczesnej strony www. Jest to obrazek, najczęściej z tekstem, przykuwający uwagę i zajmujący sporą część ekranu. Ma prezentować najważniejsze przesłanie strony i zachęcać do jej dalszego przeglądania. Często jest to dynamiczny slider lub nawet krótki filmik.

Nowoczesna strona www

Flat design

Konsekwencją obecnego w ostatnim czasie minimalizmu jest powstanie tzw. Flat designu. Charakteryzuje go płaskość, a dokładniej to mniej kolorów, brak gradientów, cieniów i innych wynalazków z Photoshopa. Są za to prostota, funkcjonalność i elegancja. Typografia jest przejrzysta, strona wydaje się lekka i łatwiejsza w odbiorze. Swój styl Flat Designu stworzyli też projektanci z Google i nazwali go Material Design. Filozofia jest podobna, chociaż dodaje trochę głębi i cienia.

Minimalistyczne strony www

Więcej animacji

Tym, którym Flat Design wydaje się nudny polecam dodanie animacji na swoją stronę internetową. Oczywiście różnego typu efekty spowalniają działanie strony więc nie przesadzajcie 😀 Na pewno można zaobserwować trend zwiększający interaktywność stron WWW. Spotykamy coraz częściej animowane menu, tzw. hovery, dynamiczne slidery, czy bardzo ciekawy efekt parallax, o którym napiszę cos w niedalekiej przyszłości. Te wszystkie graficzne cuda można zobaczyć np. na tej stronie:

vimeo.com/cameo

Tworzenie stron internetowych tak jak wszystko podlega modom. Chyba nie chcesz by wygląd Twojej strony internetowej odstraszał internautów. Nowoczesna strona internetowa, to dowód na to, że Twoja firma śledzi trendy, jest innowacyjna i ciągle się rozwija. Jeśli uważasz, że strona WWW Twojej firmy odstaje od internetowych standardów pora ją odświeżyć. Skorzystaj z moich usług projektowania stron internetowych w promocyjnych cenach przed końcem roku.

FacebookTwitterGoogle+WykopDelicious

4 komentarze o “Projektowanie stron internetowych – trendy na 2016 rok

  1. bardzo fajny wpis, ale z tym flat desajnem jest też tak że dużo rzeczy się powtarza i trzeba niestety uważać żeby nie popaść w rutynę. Chodzi mi o te same koncepcje np. duże zdjęcia, jeden kolor tła i krótki blok tekstu etc… bo bardzo szybko może okazać się że wszystko co tworzymy jest do siebie bardzo podobne.

  2. Ciekawy wpis. Na pewno się przyda podczas tworzenia nowoczesnych stron. Im więcej animacji tym ciekawsza jest strona. Jednak flat design jest już bardzo często wykorzystywany i mogą powstawać strony podobne do siebie.

  3. Ciekawy wpis, chociaż większość tych trendów już można obserwować od 2 lat. Na pewno można zobaczyć znaczny wzrost animacji i różnej interakcji z użytkownikiem (na co zaczyna coraz bardziej pozwalać rozwijający się w ekspresowym tempie cały front-end) 🙂

  4. Dla wielu klientów i tak najlepsze jest to co robiło się kilka lat temu. To my – agencje podążamy za trendami i je kreujemy, ale klient… On woli to co dobrze zna, to na czym się wychował. Nowości się boi. Najwięcej stron internetowych tworzymy właśnie w stylu z przed 5-6 lat, bo klienci nie chcą podążać za nowym. Niestety często też funkcjonalność nowoczesnych layoutów to porażka po całości. Ludzie oczekują np. łatwej nawigacji, a nie ma nic bardziej intuicyjnego na stronie internetowej niż menu z lewej strony. Obecnie da się zauważyć trend przyklejania menu do górnej części strony, ale w testach A/B wychodzi nam, że ta sama strona z bocznym menu ma o wiele więcej odsłon na sesję. Pogoń za trendem nie jest więc koniecznie dobrym rozwiązaniem,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *