Firmowa strona internetowa

strona dla firmy Żukowo

Jakimi cechami charakteryzuje się wzorowa, nowoczesna strona WWW? Co powinna zawierać by przyciągnąć klientów? Na które elementy warto zwrócić uwagę już przy projektowaniu strony i jak uniknąć przerostu formy nad treścią? Dowiedz się co zrobić by  witryna internetowa pozytywnie wpływała na wiarygodność i sukces finansowy Twojej firmy.

Domena

Adres Twojej strony ma znaczenie. Powinien być krótki, łatwy do wymówienia i zapamiętania. Najlepiej zainwestuj w domenę z końcówką pl lub com, a już na pewno unikaj darmowych, dodawanych do hostingu, które źle się kojarzą i nie dodadzą prestiżu Twojej marce. Nazwa strony ma być rozpoznawalna i kojarzyć się bezpośrednio z firmą lub jej ofertą. Warto dobrze przemyśleć wybór domeny.

Wygląd strony

Podobno „klienci kupują oczami”. Dlatego należy zadbać o odpowiedni wygląd naszej strony internetowej. Dobra szata graficzna ma nie tylko być ładna, ale też estetyczna, czytelna i na tyle przejrzysta by nie odwracać uwagi od treści. Znalezienie złotego środka między graficznymi wodotryskami, a prostotą i funkcjonalnością jest trudne nawet dla profesjonalistów. Należy odpuścić sobie flashowe efekty i muzykę w tle, bo czynią witrynę męczącą w odbiorze. Tego typu bajery robiły wrażenie jakąś dekadę temu. Obecnie webdesign to prostota i minimalizm.

Układ strony powinien być intuicyjny. Jej obsługa łatwa dla osób, które znajdą się na niej pierwszy raz. Interfejs użytkownika wzorowej strony jest przyjazny i funkcjonalny, a nawigacja odpowiednio zhierarchizowana. Dodaj też wyszukiwarkę by łatwiej było znaleźć informacje. Warto trzymać się już przyjętych standardów i konwencji, do których internauci zdążyli już przywyknąć.

Jeśli chcesz by twoja strona WWW generowała jak największy zysk, musisz zadbać o jej dostępność dla jak największej ilości osób. Strona powinna być przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Powinna działać i wyglądać możliwie tak samo na wszystkich przeglądarkach. Biorąc pod uwagę rozwój technologii mobilnych nie można zapominać o responsywności, tak by witryna była czytelna na smartfonach czy tabletach. Internauci nie lubią też czekać, więc jeśli twoja strona wczytuje się zbyt długo, stracisz część potencjalnych klientów.

firmowa strona www

Treść strony

Jeśli wygląd strony nie zniechęci klienta, jest duża szansa, że skupi uwagę na treści. Nie znaczy to wcale, że trzeba go zalać nadmiarem informacji. Zasada od ogółu do szczegółu jest najlepszą metodą postępowania. Na stronie głównej powinny się znaleźć najważniejsze informacje, filary Twojej oferty. Specyfikację techniczną zostaw na później dla klienta, który sprecyzował już swoje wymagania i jest prawdziwie zainteresowany szczegółowymi informacjami. Nie jesteś pewien jak optymalnie opisać swoją ofertę? Postaw na profesjonalizm i zatrudnij copywritera.

Staraj się, żeby treść Twojej strony WWW była unikalna i przydatna dla użytkowników. Nie przesadzaj z ilością tekstu, nie używaj zbyt fachowych określeń, jeśli swoją ofertę kierujesz do osób spoza branży. Ciekawe zdjęcia, infografiki i filmy urozmaicą stronę. Jeśli nie masz odpowiednich zdjęć, a nie chcesz wydawać na nie dodatkowych pieniędzy w Internecie są darmowe banki zdjęć, z których można pobrać dobrej jakości zdjęcia bez opłat. Dobrą praktyką jest dodanie profili założycieli firmy czy osób pracujących w firmie, co sprawia, że staje się bardziej „ludzka” i wiarygodna. Podobną funkcję spełnia też dodanie bloga do firmowej strony (np. na WordPressie), gdzie możemy sobie pozwolić na mniej formalną komunikację z odbiorcami.

 

Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę.

Gucci

 

Większość firm posiada strony internetowe, ale tylko nieliczne wykorzystują potencjał obecności w sieci. Popularne przekonanie, że im więcej zaoszczędzę, tym więcej będę miał jest niestety częścią polskiej mentalności. Konsekwencją tej „choroby” jest wszechobecna bylejakość. Nowoczesna strona WWW pozwala wyróżnić się w tym tłumie i zrobić wrażenie na klientach. Chociaż koszt zaprojektowania i zakodowania strony przez profesjonalistę może wydawać się wysoki, zwłaszcza dla początkującej firmy, jakość i dbałość o szczegóły zaprocentuje w przyszłości.

FacebookTwitterGoogle+WykopDelicious

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *